Tuesday, February 4, 2014

Cara bank kira kelayakan loan rumah untuk Pemilik Perniagaan.

Salam, Selamat petang semua.

Hari nie aku cam rajin je untuk bercerita tentang macam mane bank akan kira kelayakan kita untuk membuat pinjaman perumahan. Document yang diperlukan, korang boleh dapati di SINI.

Tp kalu korang tahu apa dokumen yang perlu tanpa tahu macam mane ianya dikira mungkin peluang utk lulus tu agak sukar, jadi kat sini aku akan ceritakan serba sedikit.

Sebelum tu, aku nak korang tau yang penggiraan nie bergantung pd bank, dan setiap bank mempunyai sistem perngiraan yang berbeza tp basicnya adalah sama.

PERTAMA!

Bank akan mintak bank statement syarikat kita selama 6 bulan kan? Ini kerana bank akan jumlahkan semua total income selama 6 bulan tu dan dapatkan purata income sebulan. katakan income sebulan syarikat kita adalah 20k.. so (20k x 6 bulan)/ 6 bulan = 20k

KEDUA!

Daripada jumpa purata 20k tu, bank akan darabkan dengan 20% (Anggaran keuntungan bisnes),
so 20k x 20% = Rm 4,000

KETIGA!

Daripada jumlah Rm 4,000 tu, bank akan 65% sahaja, 65% ini adalah mengikut polisi bank masing2,
so 65% daripada RM4,000 adalah Rm 2,600.

jadi komitmen yang boleh kita tanggung setiap bulan utk loan perumahan ini adalah sebanyak Rm 2,600.. dan sekiranga kita ada sebuah kereta yang bulanannya sebanyak Rm 800, maka Rm2,600 tu tolak la dengan Rm 800.

Hahahahaha so macam mane? senang ke nak buat apply loan rumah?


13 comments:

reyzaiyana ibrahim said...

salam, total income tu kita nk dapat dr mana ya?

kat kolum simpanan / deposit atau kita kna tolakkan simpanan - pengeluaran terlebih dahulu?

terima kasih

reyzaiyana ibrahim said...
This comment has been removed by the author.
reyzaiyana ibrahim said...


reyzaiyana ibrahimNovember 3, 2015 at 8:03 AM
salam, total income tu kita nk dapat dr mana ya?

kat kolum simpanan / deposit atau kita kna tolakkan simpanan - pengeluaran terlebih dahulu?

terima kasih

Sasha Ahmad said...

Hello semua orang, Nama saya Sasha Ahmad, seorang warganegara Malaysia; saya 38 tahun .. saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua tentang kebaikan tuan untuk akhirnya membawa saya kepada pemberi pinjaman pinjaman benar-benar dan tulen bernama Joyce Roland, pengarah urusan JOYCE ROLAND Pinjaman Syarikat selepas telah scammed oleh peminjam palsu lain, i adalah sia-sia dan tidak tahu siapa yang harus dipercayai semasa dia datang dan meletakkan senyuman pada wajah saya pada kejutan terbesar saya. Sesiapa di antara kamu yang juga telah menjadi mangsa penipuan, anda perlu bersusah payah tidak lebih cos, saya mempunyai membawa anda berita baik dan satu-satunya pemberi pinjaman anda boleh percaya, sila hubungi mereka sekarang melalui e-mel: {joycerolandloancompany@gmail.com »} lebih maklumat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya untuk mendapatkan panduan lanjut dan nasihat mengenai bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Joyce dalam sashaahmad247@gmail.com. Dan sekali lagi syukur kepada JOYCE ROLAND kerana memberi pinjaman sebanyak $ 80,000 ...

Asa Loan said...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

Victory silver said...

Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu !! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (silverveeloanfirm@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) Nama ...........................
2) Negara .......................
3) Alamat ......................
4) Jenis Kelamin ........................
5) Status perkawinan .............
6) Pekerjaan ................
7) Nomor Telepon ...........
8) posisi di tempat kerja .....
9) pendapatan bulanan ....................
10) Jumlah Pinjaman .........
11) durasi pinjaman .....
12) Tujuan pinjaman ..................
13) Tanggal Lahir ........................

Piyamas Srisawat said...

Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
* Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
*. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
dari awak.

Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

emel: cashfirmarena@gmail.com


Selamat sejahtera
Sir Joel Williams
FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
Ketua Pegawai Eksekutif
Tel: +601111850392
Email: cashfirmarena@gmail.com
Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

ALEXANDER ROBERT said...


Apakah Anda mencari pinjaman? Anda memerlukan Pinjaman Usaha, Pinjaman Pribadi, Pinjaman Perumahan, Atau apakah Anda menolak pinjaman bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Perusahaan pinjaman ROBERT ALEXANDER kami membatasi pemberian pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan tingkat bunga rendah dan terjangkau sebesar 2%. Silahkan hubungi kami melalui e-mail hari ini via Alexanderrobertloan@gmail.com

Kami memberikan pinjaman mulai dari jumlah minimum 5.000 sampai 500.000.000,00 pada mata uang berikut: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Pounds Inggris Raya (GBP).

DATA PEMOHON:

1) Nama Lengkap:
2) Negara:
3) Alamat: a
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status Perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Saat ini posisi di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Durasi Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Sudahkah anda melamar dulu;
16) tanggal lahir;
Terima kasih,
MR ALEXANDER ROBERT

Vick Mara said...

(VICK MARALOAN COMPANY FIRM)
 
Halo saya Puan, vick mara, pemberi pinjaman yang sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
Dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. Dari
USD $ 12,000 hingga $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
Perlukan loana2
   Anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
Dalam: (vickmara3@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: vick mara
E-mel: (vickmara3@gmail.com)

Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (vickmara3@gmail.com)

Sulis Susanti said...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

Rechael frank said...

Adakah anda memerlukan pinjaman 100%? Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah pulangan yang lebih sedikit sebab itulah kami membiayai anda hanya 2%. Apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang baik, kami boleh membantu. Flexiblerepayment lebih dari 1 hingga 30 tahun.Hubungi kami di:

Rechaelfrankloanfirm6@gmail.com
Anda sedang mencari pinjaman panjang atau jangka pendek

1 Nama Penuh: ............................
2 Alamat Hubungi: .......................

3.Negara: .....................

4.Seks: ...............

5. Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....................
6. Tempoh Pinjaman: ...................
7. Nombor Telefon Langsung: .................

Banyak Cinta,

RechaelFrankLoanFirm
L
PUAN. Rechael

comfort frank said...

Adakah anda memerlukan pinjaman 100%? Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah pulangan yang lebih sedikit sebab itulah kami membiayai anda hanya 2%. Apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang baik, kami boleh membantu. Flexiblerepayment lebih dari 1 hingga 30 tahun.Hubungi kami di: comfortfrankloanfirm@gmail.com




Anda sedang mencari pinjaman panjang atau jangka pendek

1 Nama Penuh: ............................
2 Alamat Hubungi: .......................

3.Negara: .....................

4.Seks: ...............

5. Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....................
6. Tempoh Pinjaman: ...................
7. Nombor Telefon Langsung: .................

Banyak Cinta,

Comfortfrankloanfirm


L
Mrs: Keselesaan

Michelle douglas said...

* Adakah anda dipaksa secara kewangan?
** Adakah anda mencari dana untuk membayar kredit dan hutang?
** Adakah anda mencari pembiayaan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
** Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan untuk pelbagai tujuan?
** Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek besar?

Kami menawarkan jenis pinjaman berikut

* Pinjaman Penyatuan Hutang * Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Peribadi * Pinjaman Rumah * Kewangan Kereta * Pinjaman Komersil * Pinjaman Pelaburan * Penyatuan Hutang * Perancangan Perniagaan * Kewangan Pembangunan Komersial * Harta Tanah Gadai Janji * Pinjaman Kredit Buruk * Pinjaman komersial * Pinjaman modal kerja * Pinjaman pembinaan * Pinjaman kereta, * Pinjaman Hotel * Pinjaman pelajar

Kami memberi pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan tempoh pinjaman 1 hingga 30 tahun untuk membayar balik pinjaman (selamat dan tidak bercagar). Jangan simpan masalah kewangan anda kepada diri sendiri agar anda tidak menjadi tuan hutang atau tekanan kewangan, sebab itu anda harus menghubungi kami dengan cepat untuk menyelesaikan masalah kewangan anda. Ia akan menjadi sukacita yang hebat kepada kami apabila anda stabil secara kewangan.

E-mel: michelledouglas899@gmail.com

Post a Comment

 
Blogger Templates